Marketing

Marketing

Marketing omvat alles wat een bedrijf doet om klanten te werven en relaties met hen te onderhouden. Zoals het verkopen van en het reclame maken voor producten en/of diensten, maar ook kleine taken, zoals het schrijven van bedank kaarten en het terugbellen van klanten. Het doel van een marketing specialist is om de producten of diensten die een bedrijf aanbiedt aan te passen aan de behoeften van de consument, waardoor winstgevendheid wordt gewaarborgd. Dit wordt gerealiseerd door middel van marketingstrategieën.

Er zijn verschillende soorten marketing met ieder unieke eigenschappen. Er zit een groot verschil tussen online- en offline marketing, waardoor er ook verschillende marketingstrategieën nodig zijn. Online marketing tools bestaan onder andere uit: Blogs, websites, e-mail en sociale media. Een unieke eigenschap van online marketing tools is de interactiviteit, gebruikers kunnen actief informatie, foto’s en/of video’s delen en reacties plaatsen. Offline marketing bestaat onder andere uit: Tijdschriften, kranten, radio, televisie, brochures en flyers, maar ook bijvoorbeeld interne branding, zoals pennen, mokken, posters, etc.

Ontwikkelingen

Een grote marketing trend is de groei van sociale media kanalen. Facebook, Twitter, Pinterest en LinkedIn zijn hier voorbeelden van. Voordelen van sociale media zijn de mogelijkheid om het te gebruiken als middel om relaties te beheren, de betere vindbaarheid van het bedrijf, het creëren van interacties met consumenten en de mogelijkheid om nieuwe klanten te werven. Sociale media zijn tegenwoordig cruciaal voor het begrijpen van de behoeften van de consument.

QTC Recruitment en marketing

QTC Recruitment vervult in de breedste zin van het woord marketingposities in de life sciences industrie. Voorbeelden zijn posities in direct-, online-, product- en customer marketing. De uitdaging bij deze posities is het vinden van kandidaten met specifieke ervaring in het betreffende veld. Voorbeelden van specifieke functies zijn een category manager. Het doel van deze functie is het analyseren van gegevens en/of inzichten om industrie en consumenten trends te ontdekken. Deze functie omvat het beheren van een groep of categorie producten en het creëren van een lange termijn strategie voor allerlei productcategorieën. Een marketingmanager beheert onder andere de dagelijkse marketingactiviteiten en maakt een lange termijn marketingstrategie voor de organisatie. Ten slotte een online marketeer, deze persoon is verantwoordelijk voor en regelt alle aspecten van online marketing en een product marketeer is verantwoordelijk voor marketingactiviteiten met betrekking tot producten en diensten van de organisatie.

Solliciteer hier

Laat uw sollicitatie achter door te drukken op de onderstaande knop

Solliciteren 

 

1
Hello, how can I help you? I will answer you as soon as possible during working hours.

Press the WhatsApp button again...
Powered by