Vacature - Jouw nieuwe functie

Digital Brand Manager

Nu solliciteren

Deel deze vacature

Voor een internationale marktleider binnen de medische technologie zijn wij op zoek naar een ervaren en strategisch sterke Digital Brand Manager. Deze organisatie ontwikkelt innovatieve oplossingen ter ondersteuning van mensen met chronische aandoeningen. Actief in diverse zorgdomeinen en met aanwezigheid in bijna 100 landen, zet de organisatie zich dagelijks in voor het verbeteren van de kwaliteit van leven van patiënten wereldwijd.

Details

Medical Devices

Marketing

Utrecht - Netherlands

40 uur per week

leer ons kennen

Jouw consultant

QTC logo icon Over jouw rol

Zo maak jij het verschil

Als Digital Brand Manager geef je richting aan de digitale merkstrategie voor de Benelux-markt. Je bent verantwoordelijk voor het opzetten, uitvoeren en optimaliseren van doelgerichte campagnes, gericht op zowel eindgebruikers als zorgprofessionals. In deze rol werk je intensief samen met lokale én internationale teams en vertaal je inzichten uit de markt naar impactvolle digitale initiatieven. Je leidt direct-to-consumer acquisitiecampagnes in nauwe samenwerking met diverse interne stakeholders en optimaliseert digitale platformen en marketingcampagnes die zowel gericht zijn op consumenten als zorgprofessionals. Daarnaast bouw je mee aan ondersteuningsprogramma’s voor patiënten binnen een specifieke zorgcategorie, met als doel een sterke en relevante merkbeleving te creëren. Je analyseert campagneprestaties met tools zoals CRM, PowerBI, Google Analytics en TalkDesk, en vertaalt inzichten naar gerichte optimalisaties. Door het monitoren van klanttevredenheid ontwikkel je concrete verbeteracties die bijdragen aan een optimale gebruikerservaring. Tot slot beheer je het marketingbudget en rapporteer je op belangrijke KPI’s en de ROI, in nauwe samenwerking met interne digitale teams om platformprestaties en klantinteracties continu te verbeteren.

QTC logo icon Wat nodig is

Wat jij mee brengt

  • Afgeronde bachelor of master in (digitale) marketing, communicatie of een vergelijkbaar vakgebied
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare marketingrol, bij voorkeur binnen FMCG, MedTech of Life Sciences
  • Strategisch, creatief én hands-on ingesteld
  • Analytisch sterk en vertrouwd met moderne marketing- en analysetools
  • Vloeiend in Nederlands en Engels (Frans is een pre)
  • Zelfstartend, flexibel en in staat om goed te functioneren in een dynamische omgeving

QTC logo icon Wat wij bieden

Jouw voordelen

Werken bij een toonaangevend en innovatief bedrijf in de medische technologie biedt volop ruimte voor eigen initiatief en impact. Je krijgt veel autonomie in je rol en werkt in een hybride omgeving, waardoor je een goede werk-privébalans kunt behouden. De stimulerende werkomgeving moedigt persoonlijke groei aan, terwijl je profiteert van aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden en doorgroeimogelijkheden binnen een internationale organisatie.
  • Basissalaris afhankelijk van je ervaring
  • Bonusregeling en vakantiegeld
  • Een goede pensioenregeling

WORD JE ENTHOUSIAST VAN DEZE FUNCTIE?

Let's Connect

Geaccepteerde bestanden: jpg, gif, png, pdf, doc, docs, docx, Maximale bestandsgrootte: 29 MB.

Local File
Consent