“QTC Recruitment had ons eerder geholpen met een Business Developer voor onze uitbreiding naar de Nederlandse markt en met een nieuwe collega voor de Franstalige markt. Omdat we hier zeer positief over waren, besloten we QTC Recruitment opnieuw in te schakelen voor de rol van Technical Sales Consultant.” Frederik Lenaerts, Team Lead Business Development bij Amaron, vertelt meer over de samenwerking.
Specifieke rol
Toen onze voormalige Technical Sales Consultant overstapte naar een andere markt, wisten we dat het een lastige klus zou zijn om deze functie opnieuw te vervullen. Het profiel dat we zochten was zeer specifiek: iemand met kennis van de zorgsector, brede IT-vaardigheden en een commerciële instelling, maar zonder gladde verkooppraatjes. Ons werkveld is gezondheidsinteroperabiliteit, de verbinding tussen zorgsystemen, dus het was belangrijk iemand te vinden met technisch inzicht om de juiste informatie over onze specialistische oplossingen aan de klanten over te brengen.
Kleine vijver
Gezien onze eerdere positieve ervaringen met QTC Recruitment, hadden we hoge verwachtingen voor het invullen van deze rol. Maar de vijver met professionals is klein, dus we hoopten op een wonder. De consultant pakte dit professioneel aan. Hij ‘toverde’ verschillende potentiële kandidaten met achtergronden in de healthcare IT-markt uit zijn hoed. Er waren kandidaten uit de biotechnologie- en medische hulpmiddelenindustrie, maar ook uit de zorg. We konden hier echt een keuze uit maken.
Kennis van de markt
Uiteindelijk kozen we een uitstekende kandidaat met niet minder dan 14 jaar ervaring. Hoewel hij op dat moment niet actief op zoek was naar een commerciële functie, wist de consultant deze professional enthousiast te maken. Omdat QTC Recruitment goed weet wat er speelt in de markt, konden ze ons goed ondersteunen tijdens de onderhandelingen. Zo moesten we bijvoorbeeld het salarispakket aanpassen, gezien de gestegen marktwaarde. De consultant pakte dit zeer professioneel aan.
Snelle interactie
De samenwerking met QTC Recruitment was opnieuw positief, en ik waardeerde vooral de directe en duidelijke communicatielijnen. Als er een horde op de weg kwam, kreeg ik direct een telefoontje en werkten we samen aan een oplossing. Snelle interactie was essentieel om het proces soepel te laten verlopen. Het was alleen aan ons om snel keuzes te maken zodat de consultant verder kon.”