Hans Dijkstra

Managing Partner

"Ik doe altijd die stap extra om klanten en kandidaten zo goed mogelijk te helpen."

Na de opleiding Hospitality ben ik gaan werken als Assistent Sommelier waar ik doorgroeide naar restaurant manager. Ongeveer 12 jaar geleden kwam ik in aanraking met recruitment omdat ik op zoek was naar meer uitdaging in mijn carrière. Ik ben begonnen aan mijn eerste recruitmentbaan als junior recruiter in Food Science. Hier heb ik mij snel ontwikkeld en binnen 1,5 jaar was ik senior recruiter. Mijn toenmalige directeur en manager begonnen hun eigen bureau en vroegen mij om als junior partner hier aan de slag te gaan.

In deze functie ontmoette ik Jord en na ongeveer 3 jaar besloten Jord en ik dat we graag een meer kwaliteits-gedreven bureau wilden opzetten. Zo kwamen wij op QTC Recruitment. We denken niet dat we het recruitment opnieuw hebben uitgevonden, maar hebben zeker de manier veranderd waarop wij met klanten en kandidaten omgaan om zo een betere service te bieden dan de markt doet.

Gevolg

In mijn carrière heb ik altijd in de dienstverlenende sector gewerkt en mijn klanten en kandidaten vinden het prettig dat ik met een positieve instelling voor hen zorg om zo hun problemen op te lossen. Dat is gemakkelijk voor mij, want ik houd van mijn werk. Bij recruitment leveren wij een dienst om problemen van mensen op te lossen. Wat we doen heeft impact op bedrijven en het helpt de wereld en Life Science om op de juiste manier te groeien.

Tegenwoordig werk ik op een meer strategisch niveau met mijn klanten. Zo help ik hen bij het ontwikkelen van een recruitmentstrategie en het implementeren van een totale rekruteringscyclus in de organisatie. Op deze manier is mijn impact in de branche nog groter. Ik kan helpen het verschil te maken met mijn Internationale ervaring die ik heb opgedaan in heel Europa en in alle Life Science-sectoren.

Hele value chain

Waarde creëren is voor mij ook echt het creëren van waarde in de hele value chain, ter ondersteuning van alle zaken. Bijvoorbeeld als we aan een RPO-project werken om een strategie uit te stippelen waar een klant zelf nooit aan heeft gedacht. Ik adviseerde ooit een reorganisatie waardoor jaarlijks op (terugkerende) kosten werd bespaard.

Voor een andere opdrachtgever hebben wij een interviewprotocol ontwikkeld waarmee de kwaliteit van de werving en het slagingspercentage van de nieuwe medewerkers gewaarborgd werd. Kandidaten heb ik geholpen om hun droombaan te vinden in tijden dat ze niet wisten wat ze zochten. Of dachten dat ze iets anders wilden dan dat ze op dat moment aan het doen waren.

Kernwaarden

De kernwaarde die het beste bij mij past is ‘World-Class’. QTC Recruitment staat in de eerste plaats voor het leveren van service van wereldklasse. Het zit in ons DNA. Met onze diepgaande marktkennis bieden wij deze service aan onze professionals en klanten. En met onze focus van wereldklasse helpen we onze klanten om hun doelen te bereiken en het wervingsvoordeel te behalen om te slagen in hun vakgebied en een concurrentievoordeel te behalen.

Consultant profile image